DPF OFF

DPF OFF

Isključivanje DPF filtera

Isključivanje DPF filtera u Pro Tuning Chiptuning Experts se obavlja po strogo utvrđenim procedurama i uz trajnu garanciju.

Šta je DPF filter?

DPF – Diesel Particulate Filter – Filter čestica dizela je deo izduvne grane na savremenim dizel vozilima namenjen kontroli zagađenja i očuvanju životne sredine.

Kako DPF filter funkcioniše?

Štetne čestice izduvnih gasova dizela se zadržavaju u DPF filteru, motorni računar prati status zapušenosti filtera poređenjem ulaznih i izlaznih pritisaka preko senzora diferencijalnog pritiska. Kada se filter napuni do određene granice, motorni računar započinje regeneraciju filtera. Regeneracija se odvija usijavanjem DPF filtera i ispuštanjem goriva u filter kako bi pomoću visoke temperature zapaljeno gorivo sagorelo čestice zarobljene u filteru.

Zašto se sve češće govori o štetnosti DPF filtera?

Postoje nalazi da vozila sa DPF filterima štete ljudskom zdravlju više nego vozila koja nemaju DPF filter.
Smatra se da vozila bez filtera ispuštaju štetne čestice veličine PM10 (mikro-čestice). Vozila sa DPF filterima ispuštaju sitnije PM2 (nano-čestice) štetnih sastojaka dizela kao što su teški metali. Sitnije PM2 čestice lakše i dublje prodiru kroz ljudski respiratorni sistem i smatra se da su zbog toga daleko opasnije po zdravlje.

Kako je DPF povezan sa radom injektora?

Tokom regeneracije DPF filtera injektori-dizne rade u pojačanom režimu, često i pod maksimalnim opterećenjem, što dovodi do povećanja temperature, bržeg zamora materijala i skaraćenja radnog veka dizni.

Zašto se na vozilima sa DPF filterom dešava da se nivo ulja u motoru povećava?

Prilikom regeneracije DPF filtera često se dešava da se deo goriva predviđen za sagorevanje filtera pomeša sa uljem u motoru. Ovaj problem je veoma opasan po motor. Preporučuje se isključivanje DPF filtera.

Kako DPF utiče na turbinu?

Turbo punjači na motorima sa DPF filterom često rade na visokoj temperaturi i trpe veći otpor prilikom zapušenosti DPF filtera. EGR ventil vraća izduvne gasove u motor i turbinu. Tako dolazi do veće zaprljanosti, bržeg taloženja naslaga, otežanog rada i skraćenja radnog veka turbine i povezanih uređaja.

Zašto se dešava da vozilo ne može da pokrene regeneraciju DPF filtera?

Automatska regeneracija DPF filtera se najčešće pokreće pri brzinama od oko 100 km/h, na oko 2500 o/min i pri temperaturi DPF filtera većoj od 650C. Regeneracija DPF filtera u proseku traje oko 30 minuta i najčešće se odvija tokom dužih relacija na otvorenom putu. Zapušenje DPF filtera na vozilima koja se često koriste na otvorenom putu su najčešće prouzrokovana kvarom nekog od sistema na motoru.

Vozila koja se najčešće upotrebljavaju za kratke relacije u uslovima gradske vožnje često nemaju priliku da izvrše regeneraciju. U ovakvim slučajevima zapušenje DPF filtera je značajno češće, što dovodi do ubrzanog taloženja naslaga i skraćenja radnog veka motora. Problem se delimično rešava sprovođenjem prinudne regeneracije u servisu. Ovo predstavlja nepraktično i privremeno rešenje koje sa sobom nosi i rizike po vozilo (usled visokih temperatura dok vozilo stoji u mestu se povećava rizik od požara na vozilu). Postoji opcija skidanja i čišćenja DPF filtera koja je manje rizična. Ova rešenja su značajno skuplja i privremena u poređenju sa trajnim otklanjanjem i isključivanjem DPF filtera.

Kakve su prednosti trajnog uklanjanja DPF filtera ?

Nakon uklanjanja DPF filtera smanjuju se rizici po motor i turbinu. Motor trpi manje opterećenje zahvaljujući rasterećenom protoku izduvnih gasova. Obezbeđuju se uslovi za duži radni vek motora. Smatra se da su kvarovi EGR ventila i turbine učestaliji na vozilima sa DPF filterom.

Kakva je procedura za isključivanje DPF filtera?

Uklanjanje DPF filtera sa vozila se najčešće odvija u tri faze:

  1. Mehaničko skidanje filtera sa usisne grane vozila.
  2. Adaptacija parametara adekvatnim dijagnostičkim uređajima.
  3. Reprogramiranje parametara za DPF filter u motornom računaru.

Ukoliko imate problem sa DPF filterom, možete se obratiti za savet našim tehničarima iz Beogradskog chip tuning centra Pro Tuning Garage.